Retur- och återbetalningspolicy

Retur- och återbetalningspolicy

Gäller från och med 2025-09-01

Tack för att du handlar hos hemlust.se! Vi vill att du ska känna dig trygg när du beställer hos oss. Skulle du inte vara helt nöjd med ditt köp så finns vi här för att hjälpa dig.


1) Returtid

Du kan begära retur inom 14 dagar från leveransdatumet.

2) Villkor för retur

För att en retur och återbetalning ska godkännas behöver följande vara uppfyllt:

  • Produkten ska vara oanvänd, oöppnad och ligga i sin originalförpackning med alla tillhörande etiketter och tillbehör.
  • Du skickar en bild på produkten och förpackningen samt en kort beskrivning av orsaken till returen till info@hemlust.se innan vi kan godkänna den.
  • Ett köpebevis (ordernummer, kvitto eller bekräftelsemail) måste finnas.

Observera att produkter som är öppnade, använda, skadade eller saknar delar – om det inte beror på vårt fel – inte kan returneras.

3) Så gör du en retur

Maila info@hemlust.se med ämnesraden:
”Returförfrågan – Order #[ditt ordernummer]”.

Bifoga:

  • Ditt fullständiga namn och ordernummer
  • Tydliga bilder på produkt och förpackning
  • En kort beskrivning av anledningen till returen

Vårt supportteam granskar ditt ärende och skickar därefter instruktioner för hur du returnerar varan (inklusive returadress och ev. returauthorisering).

OBS! Skicka inte tillbaka varor utan godkännande – obehöriga returer kommer nekas oavsett orsak.

4) Returfrakt

  • Vid ångerköp står du som kund för returfrakten.
  • Om returen beror på vårt misstag (t.ex. fel vara skickad, defekt eller skadad produkt) så står hemlust.se för eller ersätter skäliga returfraktkostnader.

5) Återbetalningar

När vi har mottagit och granskat din retur får du besked om din återbetalning är godkänd eller ej.

  • Godkända återbetalningar sker till ditt ursprungliga betalningssätt inom 5–10 arbetsdagar.
  • Eventuella fraktkostnader som betalats vid köpet återbetalas inte, förutom om felet ligger hos oss.

6) Byten

Vi erbjuder i nuläget inga direkta byten. Om du vill byta en produkt så kontakta oss via info@hemlust.se så ser vi vad vi kan göra.

7) Skadade eller defekta produkter

Om du får hem en vara som är defekt eller skadad:

8) Varor som inte kan returneras

Av hygien- och säkerhetsskäl kan vissa produkter inte returneras, bland annat:

  • Intima produkter
  • Kosmetika och personliga hygienartiklar
  • Presentkort

Produkter som är markerade som Slutrea/Final Sale på produktsidan är också undantagna från retur.

9) Försenade eller saknade återbetalningar

Har du inte fått din återbetalning trots bekräftelse från oss?

  1. Kontrollera ditt bank- eller kontoutdrag.
  2. Kontakta din bank eller betalningsleverantör – ibland kan det ta lite extra tid innan återbetalningen syns.
  3. Om du fortfarande inte fått din återbetalning, hör av dig till oss på info@hemlust.se.

10) Kontakt

Har du frågor kring returer och återbetalningar? Kontakta oss gärna: info@hemlust.se

👉 På hemlust.se vill vi att shopping ska kännas tryggt, inspirerande och enkelt – från beställning till leverans och eventuella returer.

Varukorg
Rulla till toppen
Fri frakt över 499 kr | Diskret och sbabb leverans | info@hemlust.se | 033 - 720 13 90
This is default text for notification bar